Baker Kisti Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Home / Sporcu Sakatlıkları / Baker Kisti Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?
Baker Kisti Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Baker kisti dizin arkasında olan lenf nodülünün şişmesi ile oluşan bir sakatlıktır. Bu sakatlıkta topukların üzerine otururken diz arkasında sıkışma hissi oluşabilir. Dizinizin arkasında diğer bacakta olmayan bir şişlik varsa mutlaka doktora görünmek gerekir. Çünkü bu kist kalp damar, romatolojik ya da ortopedik kaynaklı olabilir.

SAKATLIK MEKANİZMASI

Burada ortopedik kaynaklı Baker kistinden bahsedeceğiz.

Diz eklemi sıvısı eklem kapsülü adı verilen yapı ile çevrelenmiştir. Bu kapsülün içerisinde diz içerisindeki yapıları besleyen ve kayganlaşmayı arttırıcı sinoviyal sıvı mevcuttur. Bu sıvıda bir artış olduğu takdirde eklem kapsülü gerginleşir. Bu gerginleşme bazı durumlarda dizin arkasına doğru balonlaşma ile sonuçlanır. Tıpkı bir topun veya araba lastiğinin şambiyelinin dışarı doğru fırlaması gibi eklem kapsülü arkaya doğru balonlaşır.  Bu balonun içinde sinoviyal sıvı birikir.

Öncelikle bu kistin tedavisinde diz içerisindeki sıvı artışına neden olan problemin tespit edilmesi gerekir. Daha sonra dizde bu sıvı artışına sebep olan durum tespit edildikten sonra bunun tedavisine başlanır. Tek başına baker kistine yönelik tedavi başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Çünkü Baker kisti bir neden değil sonuçtur. Diz ekleminde sıvı artışına neden olan olay çözülmediği sürece baker kisti sürekli olarak oluşmaya devam edecektir.

Baker kisti kıkırdak, menisküs veya çapraz bağ yaralanmaları sonrası ya da ameliyat sonrası oluşabilir. Bu nedenle detaylı bir muayene ile sorunun kaynağı tespit edilerek sorunun kaynağına yönelik tedavi yapıldığı takdirde baker kisti zamanla kendi kendine geçecektir.