Diz Ağrılarından Kurtulmanın 5 Yolu

Home / Egzersiz Türleri / Diz Egzersizleri / Diz Ağrılarından Kurtulmanın 5 Yolu
Diz Ağrılarından Kurtulmanın 5 Yolu

Diz ağrısı genç yaşta birçok kişinin başına beladır. Özellikle de sporcuların yaşamlarını olumsuz etkileyen diz ağrıları genellikle koşma ve squat yapan kişilerin karşılaştığı durumlardan bir tanesi olarak düşünülmektedir. Diz ve diz eklemi ile ilgili sakatlıklar genellikle egzersiz dışı yanlış uygulamalardan kaynaklanmakta olup egzersizler vücudu çoğu zaman birçok hastalığa karşı hazırlamakta ve eklemleri koruyucu etkisi bulunmaktadır. Birçok bilimsel araştırmada eklem ağrılarının genellikle yanlış egzersiz uygulamaları ile ortaya çıktığını gösteriyor. Gereğinden fazla yüklenme sebebiyle ortaya çıkan diz ağrıları fizik tedavi yöntemleri ile engellenebilmektedir.

Diz sakatlıklarını etkileyen faktörler dengesizlikler, cinsiyet, genetik ve diğer faktörler olarak incelenebilir.

Duruş dengesizlikleri sağa veya sola daha fazla yük binmesine neden olabilmektedir. Yük dengesizlikleri kaslarda oluşan güç dengesizliği dışında kasların bağlı olduğu eklemlerin esnekliklerindeki dengesizlik olarak da görülebilmektedir. Örneğin kalçanın dış tarafında rotasyonu sağ ve sol tarafta farklı olabilmektedir. Genetik faktörler ise koşu esnasında nasıl adım attığınız, bacak ve gövde uzunluğunuz, kaval kemiğimizin uzunluğu kalçanızın, eklemlerinizin şekli ve benzeri konular olarak incelenebilmektedir.

Çeşitli sebeplerle ortaya çıkan diz ağrılarından kurtulmanın 5 yolu şunlardır; Vücut ağırlığına dikkat etmek, antreman yoğunluğunu ve hacmini dengelemek, adımlarınızı kısaltmak, hareket mekanizmanızı önemsemek, giydiğiniz ayakkabının kalitesi ve ayak sağlığınızın iyi durumda olması diz ağrılarından kurtulmanın 5 yolu arasında yer alıyor.

Sağlıklı bir şekilde yaşam sürebilmek için ayak sağlığınızın iyi durumda olması gerekmektedir. Ayak sağlığınız için kötü olan bir ayakkabı ile koşarken canınızı acıtması ve ayağınızı korumaya çalışırken dizlerinize verdiğiniz zarar kaçınılmaz olacaktır. Antrenmanlarınız için oldukça İyi hissettiren ayakkabılara yönelmeli bu sayede diz sakatlıklarından uzak bir yaşam sürebilirsiniz.