Fizik Tedavi Hakkında En Çok Merak Edilenler

Home / Fizik Tedavi Genel / Fizik Tedavi Hakkında En Çok Merak Edilenler
Fizik Tedavi Hakkında En Çok Merak Edilenler

Fizik tedavi artık hayatımızda en çok başvurulan tedavi yöntemlerinden biri haline geldi. Ağrısız, ilaçsız ve ameliyatsız yöntemler içermesi ise bu yöntemi daha cazip kılıyor. Ama bu, fizik tedavi ile ilgili bazı yanlış bilgilerimiz, korkularımız ve çekincelerimiz de olmadığı anlamına gelmiyor.

Bu içeriğimizde de bilinçlenmeyi bir nebze de olsa artırmak adına, fizik tedavi hakkında sıkça sorulanlar konusuna açıklık getirmeye çalışacağız.

Fizik Tedavi Gerekli mi? Gerçekten Etkili Sonuçlar Veriyor mu?

Sorumuzun cevabı ‘’Kesinlikle evet. Bu tedavi yöntemi ilgili durumlarda hayli gerekli ve en etkili sonuçları barındıran bir tedavi yöntemi.’’ Mesela sırt ağrıları gibi durumların dinlenerek veya sırt üstü yatarak geçebileceği gibi yanlış bilgilere de sahip olabiliyoruz. Oysa yatak istirahati sırt ağrıları için yapılabilecek en yanlış şeylerden biri. Bunun yerine fizik tedavi egzersizleri veya seansları çok daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Fizik Tedavi Sürecinde Acı Çeker miyim?

Fizik tedavisi ağrısız bir tedavi biçimidir. Fakat hareket fonksiyonu tamamen veya yüksek oranda kaybolmuş eklemlerin yeniden eski kabiliyetini kazanmak için hafif zorlamalar muhakkak yapılabilir. Bu ise bizim canımızı yakacak bir ağrı değildir çünkü fizyoterapistler gerekli yöntemleri uygularken hastanın ağrı eşiğini de göz önünde bulundururlar.

Fizik Tedavisi Sadece Masaj mıdır? Ya da Sadece Yaralanmalar ve Kazalar İçin midir?

Fizik tedavi kesinlikle sadece bir masaj değildir aksine masajdan çok daha öte teknikler içermektedir. Ayrıca fizik tedavinin sadece yaralanma ve kazalar durumunda gerekli olduğu düşünüyorsanız şayet, yanılıyor olabileceğinizi belirtmek isteriz.

Elbette masaj, fizik tedavi uygulama yöntemlerinden birisidir. Bunun yanında soğuk ve sıcak uygulamalar, elektrikli uyarımlar gibi farklı uygulamalarda içermektedir. Ayrıca yaralanma ve ağrının oluşumunu önlediği gibi tahribatların iyileşmesinden sonra sağlıklı bir şekilde yeniden hareket kabiliyetinin kazanılmasını sağlar.

Kendi Kendime Fizik Tedavi Yapabilir miyim?

Daha önce bir fizyoterapist yardımı ile doğru teknikleri öğrenmişseniz kendi imkanlarınız ile fizik tedavi yapmanız mümkün olabilir fakat yine de bir uzman desteği almanızda fayda var. Çünkü kendi imkanlarınız ile uygulayacağınız tekniklerde, nerede durup nerede devam etmeniz gerektiği konularında tam yetkin olamayabilir ve istemeden kendinize zarar verebilirsiniz.

Ameliyata Gerek Kalmayan Sonuçlar Verdiği Doğru mu?

Çoğu kez görülmüştür ki, fizik tedavi yöntemlerinin bir ameliyat kadar etkisi vardır. Hepimiz bazı tahribatların ameliyatsız iyileşmeyeceği iddiasına ya tanık olmuşuzdur ya da dolaylı olarak duymuşuzdur mesela. Fakat bu tür bir müdahale öncesinde fizik tedavi uygulanan tahribatların büyük bir oranı, ameliyata gerek kalmadan iyileşme göstermiştir.