Fizik Tedavi Nedir

Home / Fizik Tedavi Türleri / Fizik Tedavi Nedir
Fizik Tedavi Nedir

Fizik tedavi kavramı genellikle rehabilitasyon kavramı ile birlikte kullanılmaktadır ve bedenimizdeki fonksiyonel ya da fiziksel bozuklukların tespitini veya tedavisini kapsar. Bu tedavi yöntemi çoğunlukla ağrısız ve ilaçsızdır.

Fizik tedavi genel olarak dışarıdan soğuk ve sıcak uygulamalarla, vücutta belirlenen bölgelere elektrik akımı verilerek, masaj ve egzersiz yolu ile ilaç dışı bir tedavi yöntemidir. Fizik tedavi ile genellikle birlikte anılan rehabilitasyon ise, bazı hareket kabiliyetlerimizde doğuştan fonksiyon eksikliği görüldüğünde veya sonradan hareket kabiliyetlerimizi kaybettiğimizde bunu yeniden kazanma adına uygulanan tedavi biçimidir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Gerektiren Durumlardan Bazıları

• Ağrı yaşanan şikayetler
  • Sinir sıkışması şikayetleri
  • İskelet ve kas sistemi ile ilgili şikayetler
  • Romatizma ile ilgili şikayetler
  • Eklem sertliği ve katılaşması gibi şikayetler
  • Felç sonrası yaşanan hareket kaybı gibi şikayetler
  • Beyin ve omur ilik ile ilgili sinir felçleri türünde şikayetler
  • Ayrıca, kırık ve travma gibi akut ve kronik tahribatların teşhisini, tedavisini ve takibini kapsayan uygulamalar olarak sıralanabilir.

Burada belirtilen durumların tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları, medikal anlamda veya ilaçla ya da ameliyatla tedavisi mümkün görülmeyen birçok hastalığın tedavisinde etkili bir tedavi yöntemi olarak yürütülür.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonun Amacı Nedir?

Öncelikle, fizik tedavi uygulamalarının, kesinlikle uzman kişiler eşliğinde ya da bizzat fizyoterapistler tarafından yapılması gerektiğini belirtelim.

Fizik tedavide nihai amaç; ağrılarınızı mümkün mertebe hafifletmek, ilaç kullanımı gereksinimini en aza indirmek, kasların güçlendirilmesini veya gevşetilmesini sağlamak, dolaşımın olumlu yönde çalışmasına yardımcı olmak ve çalışma yeteneği azalmış veya bitmiş olan eklem ya da kas bölgelerinin tekrar sağlıklı şekilde çalışmasına yardımcı olmaktır şeklinde özetlenebilir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nasıl Uygulanır?

Fizik tedavi yöntemi uygulanırken bir fizyoterapist eşliğinde hastanın ve hastalığın durumuna göre tedavi programı hazırlanır. Sonra aşağıdaki yöntemlerden uygun olduğu tespit edilenler tedavi amaçlı olarak uygulanır.

• Deriyi yakmayacak şekilde soğuk ve sıcak
  • İlgili bölgeleri güçlendirici egzersizler
  • İlgili bölgelere uyarıcı masajlar
  • Korse, bandaj gibi aparatlar ile iyileşmeye destek olacak araçlar