Golfçü Dirseği, Medial Epikondilit Nedir?

Home / Sporcu Sakatlıkları / Tenis / Golfçü Dirseği, Medial Epikondilit Nedir?
Golfçü Dirseği, Medial Epikondilit Nedir?

Golfçü dirseği tıpkı tenisçi dirseğine benzer mekanizmaya sahiptir. Tenisçi dirseğinde ağrı dirseğin dış kısmında oluşurken golfçü dirseğinde ağrı dirseğin iç kısmında oluşur. Bu bölge el bileğinin kavrama hareketini yaptıran kasların yapışma noktasıdır. Kaslar kemiklere tendonlar aracılığıyla yapışmaktadır. Kavramaya dair uzun süreli yüksek eforlu işler yapıldığı takdirde bu bölge kaslarının yapıştığı tendonlarda mikro travalar gelişir. Bu mikro travmalar uzun vadede büyüyerek sakatlığa yol açar.

OLUŞMA MEKANİZMASI

El bileğinin kavrama yönündeki kasları genel olarak güçlüdür. Yüksek iş yapabilmeye olanak sağlar. Bu sakatlık ağır işlerden ziyade fırlatma yönünde fazla iş yapıldığı zaman ortaya çıkmaktadır. Top fırlatmak, baskette şut atmak, yüzmek, kürek çekmek gibi bir anda patlayıcı kuvvet gerektiren işlerde bu kasların tendonları şok etkisiyle karşılaşır. Bu etki normalin üzerinde kuvvetle olur ise anlık olarak mikro yırtığa sebep olur. Tek başına mikro yırtık ağrı oluşturmaz ancak uzun süre bu yüksek şoklar oluşursa bu mikro yırtıklar çoğalır ve sakatlık gelişir.

Tedavi süreci burada iki basamaklıdır. Birinci basamakta mikro yırtıkların iyileşmesi için istirahat ve iyileşmeyi destekleyici rehabilitasyon.  İkinci basamakta ise bu sakatlığın tekrar etmemesi için ilgili kasları kuvvetlendirmek.

Birinci basamakta hastanın hangi hareketlerden kaçınması gerektiği ile ile ilgili direktifler verilir. Bu şekilde tendona kendisini yenilemesi için fırsat verilmiş olunur. Bu süreçte el ile bir şeyler yaşımak ve kavramak yaralanmayı tetikleyeceği için kaçınmamız gerekir.

İyileşmeyi desteklemek için bölgedeki tendona kan akımını arttıracak ve aynı zamanda tendona yük bindirmeyecek egzersizler yaptırılır.

Elektroterapi ve buz uygulamaları ile hastanıın ağrısı ve enflamasyonu azaltılır. Manuel terapi yöntemleri ile de bölge eklem mobilitesi arttırılarak tendona binen yük azaltılır.

İkinci basamakta ağrı ve enflamasyon geçmiştir. Hastanın gündelik hayatta şikayetleri kalmamıştır. Bu evrede tekrar bir efor gerçekleştirilirse sakatlık en başa dönecektir. Bu nedenle hastayı sakatlanmış bölgeyi kullanacağı aktivitelere hazırlamak gerekir. Bu evrede dirseğin dışına yapışan kaslar kuvvetlendirilir.

Bu sakatlık nadiren gelişir ama bir anda gelişmez. Sakatlı kendi kendine sinyal verir. El veya dirseğinizde ağrı başladığında üzerine gitmemeniz gerekmektedir. Kavrama işini yapan kaslar kuvvetlidir ve bir ağrı oluştuğu vakit gerçekten yoğun iş yapılmış demektir. Bu durumda minimum 15 dakikalık bir ara verilmesi gerekir.

Sakatlıktan korunmak adına stres topunu sıkmak veya el için dışarıda satılan kavrama gücünü arttıracak basit yaylı aletler ile bölge kuvvetini arttırarak yüklenme kapasitesini geliştirebilirsiniz.