Osteotis Pubis ve Tedavi Basamakları

Home / Sporcu Sakatlıkları / Osteotis Pubis ve Tedavi Basamakları
Osteotis Pubis ve Tedavi Basamakları

Sporcularda sıklıkla görülen bu sakatlık kasık bölgesinde ağrı şeklinde hissedilir. Sporcular için kafa karıştırıcı yanı ise antrenman veya müsabakalarda ağrı olmaz. Antrenman veya müsabaka sonrasında vücut soğuduğunda ağrı ortaya çıkar ve ilerlemiş vakalarda yürümede bile ağrı oluşturabilir. Bunun nedeni sakatlığın olduğu bölgede spor esnasında kanlanma yükseldiği için ağrı hissedilmez. Ancak kişi soğuduğunda ve kanlanma düştüğü zaman semptomlar ortaya çıkar. Bu sakatlığa sahip kişilerde mutlaka kasık fıtığı varlığı değerlendirilmelidir.

SAKATLIK MEKANİZMASI

Osteotis pubis, leğen kemiğinde pubik kemikler arasında Symphisis Pubis adı verilen kıkırdaktan oluşan eklemdeki enflamasyona verilen isimdir. Bu eklem diğer eklemler gibi hareket etmez. Dolayısıyla üzerinde traksiyona adı verilen gerilim kuvveti oluşturan hareketler eklemi harekete zorladığı için bu gerilimin sıklıkla tekrarlaması sonucunda bölgede ödem oluşur. Bu gerilimin oluşma sebepleri genellikle core bölgesi kasları ile kasık bölgesi kasları arasındaki kas kuvvet dengesizliğidir. Aynı zamanda bel bölgesindeki eklemlerde oluşan bir kilitlenme bu eklemi harekete zorlayacaktır ve aynı şekilde gerilime sebep olarak enflamasyona yol açacaktır.

Osteotis pubiste çoğunlukla tedavi öncesi doktor tarafından streoid enjeksiyonu yapılır. Bu enjeksiyon bölgedeki enflamasyonu tamamen kurutur. Daha sonra eklem üzerinde gerilim oluşturan yapıları düzeltmesi için fizik tedaviye yönlendirir. İğne ile ağrı sıfırlansa dahi buna aldanarak tekrar müsabaka veya antrenmana başlanmaması gerekir. Çünkü bozuk mekanizma var olduğu sürece sakatlık tekrar nüks edecektir.

Tedavi Basamakları

Enjeksiyon Fazı

Doktor tarafından enjeksiyon yapıldığında iğnenin tam etkisini göstermesi 1 hafta sürer. Bu bir haftalık süreçte fizik tedavi iğnenin etkinliği arttıracak manuel terapi teknikleri uygulanır.

Egzersiz Fazı

Birinci haftadan sonra yavaş yavaş kasık ve karın bölgesi kasları kuvvetlendirilmeye başlanır.

İlk olarak izometrik egzersizlerle başlanır. Daha sonra eksantrik kasılma ağırlıkllı kuvvet egzersizlerine geçilir.

Kas kuvveti yerleştirildikten sonra koşu ve spora dönüş fazı başlar.

Spora Dönüş Fazı

Burada sahada çalışmalar yapılarak, sporcunun sahada karşılacağı ve sporda eklemde gerilim oluşturacak hareketleri içeren istasyonlara başlanır.

Burada amaç gerilimin oluşup oluşmadığı hafif tempodan yüksek tempoya geçiş şeklinde kademeli olarak arttırılarak test edilir.

Kişi %100 tempoda istasyonları tamamlayıp, ertesi günü ağrısız bir şekilde geçirince tedavi bitirilir.

Antrenmanda çok fazla dönüş içeren istasyonlardan sakınmak gerekir. Aşırı yoğun dönüş içeren hareketler eklemde gerilime yol açar. Bu yüklemeler belirli aralıklarla ve yeterli dinlenme süreleri ile yapılmalıdır. Aynı şekilde suni çimde yapılan antrenmanlar bu sakatlığa davetiye çıkarır.