Tenisçi Dirseği, Lateral Epikondilit Nedir?

Home / Sporcu Sakatlıkları / Tenis / Tenisçi Dirseği, Lateral Epikondilit Nedir?
Tenisçi Dirseği, Lateral Epikondilit Nedir?

Tenişçi dirseği, parmaklarımızı açmamızı sağlayan kasların dirsekteki yapışma noktasında bulunan tendonların enflamasyonudur. Enflamasyon sürekli tekrar eden mikro travmatik yaralanmaların birikmesi ile oluşur. Çoğunlukla bilgisayar başında çalışan ve elleri ile yoğun iş yapan bireylerde görülür. Dirseğin dış yanında yoğun ve yaygın bir ağrı şeklinde hissedilir.

OLUŞMA MEKANİZMASI

Kavrama gücüne karşılık tersi yönde yani parmakları açma kuvvetimiz zayıftır. Bu kasları gündelik hayatta nadiren kullandığımız ve çoğunlukla da kavranan bir cismi serbest bırakma şeklinde minimal efor gerektiren yönde kullandığımız için yoğun eforla karşılaştığında yüklenme kapasitesini aşar. Bu yoğun efor da parmakları sürekli yukarıda tutmak zorunda kaldığımız aktivitelerdir. Piyano çalmak, bilgisayarda uzun yazılar yazmak, kaldırım taşı dizmek gibi aktiviteler elin sırtını yoğunlukla kullanır. Bu eforlar kas tendonun mikro yırtıklara sebep olur. Bu kaslar bu tarz efora hazırlıklı olmadığı için bu aktivite uzun süre devam ederse bu mikro yırtıklar çoğalır ve sonunda ağrıya neden olarak iş yapamaz hale gelirler.

Tedavi süreci burada iki basamaklıdır. Birinci basamakta mikro yırtıkların iyileşmesi için istirahat ve iyileşmeyi destekleyici rehabilitasyon.  İkinci basamakta ise bu sakatlığın tekrar etmemesi için ilgili kasları kuvvetlendirmek.

Birinci basamakta hastanın hangi hareketlerden kaçınması gerektiği ile ile ilgili direktifler verilir. Bu şekilde tendona kendisini yenilemesi için fırsat verilmiş olunur.

İyileşmeyi desteklemek için bölgedeki tendona kan akımını arttıracak ve aynı zamanda tendona yük bindirmeyecek egzersizler yaptırılır.

Elektroterapi ve buz uygulamaları ile hastanıın ağrısı ve enflamasyonu azaltılır. Manuel terapi yöntemleri ile de bölge eklem mobilitesi arttırılarak tendona binen yük azaltılır.

İkinci basamakta ağrı ve enflamasyon geçmiştir. Hastanın gündelik hayatta şikayetleri kalmamıştır. Bu evrede tekrar bir efor gerçekleştirilirse sakatlık en başa dönecektir. Bu nedenle hastayı sakatlanmış bölgeyi kullanacağı aktivitelere hazırlamak gerekir. Bu evrede dirseğin dışına yapışan kaslar kuvvetlendirilir.

Birkaç spesifik testi ağrısız bir şekilde tamamladığı zaman hastanın tedavisi bitirilir.

Yoğun çalışma gerektirilen durumlarda elinizi kullanırken işe küçük aralıklar verin. Örneğin bilgisayarda yazı yazıyorsanız yarım saatte bir birkaç dakika dinlenmek faydalı olacaktır.

Eğer zaman yönünden bir sorununuz yoksa elinizi kullandığınız işi gün içinde parçalara bölün. Tek seferde bitirmek yerine gün içine yayarak yapmanız kaslarınızın bu aralarda dinlenmesini sağlayacaktır.

Dirseğinizin ağrıdığı durumlarda kesinlikle üstüne gitmeyin ve o işe birkaç gün ara verin. İstirahate rağmen ağrı geçmezse ortopediye veya fizik tedaviye başvurun.