Yüzme Sporunda Oluşabilecek Sakatlıklar Ve Tedavi Süreci

Home / Sporcu Sakatlıkları / Yüzme Sporunda Oluşabilecek Sakatlıklar Ve Tedavi Süreci
Yüzme Sporunda Oluşabilecek Sakatlıklar Ve Tedavi Süreci

Yüzme tüm bedeni kullandığımız ve tüm kasların harekete geçtiği bir spor türüdür. Genellikle yüzme esnasında kulaç atma eylemini gerçekleştirirken omuz ekleminde impingement sendromu meydana çıkabilmektedir. Bu sendromu ortadan kaldırabilmek için uygulanması gereken tedaviler yer alıyor. Yüzme sporu esnasında rotator cuff tendinit sendromu ortaya çıkabilmektedir. Dizlerde ortaya çıkabilecek rahatsızlıklar kasıklarda kramp, kaburga da stres kırıkları, kelebekçi sırtı denen bölgede sırt ağrıları meydana gelebilmektedir.

Yüzme sporunda oluşabilecek sakatlıklar ve tedavi süreci doğru antreman ve egzersizler ile engellenebilmektedir. Çapraz antreman yüzme sporunda oldukça önemlidir. Yüzerek düzenli çapraz antrenman yapmaya çalışmak sporla ilgilenen ve profesyonel olarak spor yapan kişiler için oldukça önemlidir. Yüzücüler tarafından en çok karşılaşılan sakatlıklar eklemlerin sakatlanması olmaktadır. Yüzme esnasında diz kapağı kayması problemi gibi problemler ortaya çıkarken bunun yanında bel, omuz bölgelerinde da sakatlıklar ve tendon sakatlıkları meydana gelebilmektedir. Bu sakatlıklar arasında aktif spor hayatına geri dönebilmek mümkün. Spora başlamadan önce egzersizler yapmak ve kasları harekete hazırlamak sakatlık riskini azaltmaktadır. Eklemlerin fazla esnek olması ve ara verdikten sonra birden yüklenme durumu kasların zayıflamasına ve liflerin yırtılmasına sebebiyet verebilmektedir.

Yüzme sporunda fizik tedavi yöntemleri ile uygulanabilecek bazı yöntemler hastalığın seyrini değiştirmekte ve tedavi edici unsuru olarak görülmektedir. Sağlıklı bir yaşama kavuşabilmesini sağlayan fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri kliniklerde uzman fizyoterapistler tarafından uygulandığı gibi evinizde kendi uygulayacağınız bazı tekniklerle de artık gerçekleştirilebilmektedir. Fizik Tedavi seansları hastalıkların türüne ve gerekli olan uygulama şartlarına göre farklılık göstermektedir. Doğru hastaya doğru müdahalede bulunmak ve doğru fizik tedavi yöntemlerini uygulatmak da hastalığın kısa sürede tedavi edilmesini sağlamaktadır.