Arka Çapraz Bağ Ameliyatı ve Sakatlık Sonrası Fizik Tedavi Süreci

Home / Sporcu Sakatlıkları / Basketbol / Arka Çapraz Bağ Ameliyatı ve Sakatlık Sonrası Fizik Tedavi Süreci
Arka Çapraz Bağ Ameliyatı ve Sakatlık Sonrası Fizik Tedavi Süreci

Arka çapraz bağlar, her bir bacağımızda iki adet bulunmaktadır. Ön çapraz bağlar ve yan bağlar ile beraber dizin anatomisinin temelini oluşturmaktadır. Hareket imkanının sağlanması, dizin dik durması gibi işlemler arka çapraz bağlar olmadan gerçekleşmez. Bu sebepten ötürü burada bulunan bağ dokular oldukça önemlidir. Olası bir problemde de hastaya çokça acı çektirebilir. Tedavi süreci oldukça zor olmakla beraber, yaralanmanın ileri boyutta olması durumunda mutlaka ameliyata ihtiyaç duyulmaktadır.

Arka Çapraz Bağ Ameliyatı Sebepleri

Arka çapraz bağ yaralanması, günlük hayatta çokça karşılaşılan sorunlar arasındadır. 7’den 70’e herkeste görülebilen bu sorun genellikle sporcularda daha fazla karşılaşılan sorunlar arasındadır. Aksiyonu yüksek sporlarda (koşu, futbol ve basketbol gibi) birçok sporcunun bağ dokuları ile ilgili problem yaşadığını söylemek mümkündür. Olası bir darbe, diz ile yapılan yanlış hareket burada bulunan bağların zarar görmesine, hatta kopmasına dahi neden olabilmektedir.

Burada bulunan bağ dokunun zarar görmesi, hastanın büyük acılar çekmesine neden olur. Çoğu zaman acil tedavi gerektiren bu hastalık, ilerlemesi durumunda sporcunun spor kariyeri bitebilir, riskin yüksek olması durumunda dizin kullanılamaması, bacağın işlevini dahi yitirebilmesi görülmüştür. Böyle durumlarda arka çapraz bağ ameliyatı, oldukça sık yapılan ameliyatlar arasında yer almaktadır.

Arka Çapraz Bağ Ameliyat Süreci ve Fizik Tedavi Döneminde Yapılması Gerekenler

Arka çapraz bağı tamiri, hastanın görmüş olduğu zarara bağlı olarak uzun bir zaman dilimi alabilir. Ameliyat söz konusu olması durumunda, çoğu kez hekim önerisi ile hastaya fizik tedavi de verilmesi ön görülmektedir. Ameliyat sonrasında bacağın tekrar eski işlevine kavuşturulması için hastanın son derece nitelikli bir fizik tedavi sürecinden geçmesi gereklidir. Bu dönemde, bacağınızın işlevini kaybetmek istemiyorsanız, mutlaka alanında donanımlı bir hekim ile çalışmanız gerekmektedir.

Seanslara düzenli gitmek, hekiminiz ile beraber ortak karar vererek hareketler belirlemek ve bu hareketleri her gün düzenli bir şekilde uygulamak önemlidir. Fizik tedavi oldukça sabır isteyen bir süreçtir ve çoğu zaman erken sonuç alınamaz. Buna rağmen tedavi önemsenmeli ve hasta hekimin kendisine söylediklerini birebir yerine getirmelidir. Aksi halde kalıcı bir sakatlık yaşayabilir. Bacağınızı yoracak aktivitelerden bu dönemde mutlaka kaçınmalısınız.