Boyun Ağrısı Nedir, Tedavi Süreci Nasıldır?

Home / Sporcu Sakatlıkları / Boyun Ağrısı Nedir, Tedavi Süreci Nasıldır?
Boyun Ağrısı Nedir, Tedavi Süreci Nasıldır?

Boyun ağrısı özellikle masa başında bilgisayar karşısında çalışan kişilerde sıklıkla görülen bir ağrıdır. Bu ağrı başın arkasından başlayarak sırta hatta omuzlara kadar inebilir. Bununla birlikte emziren kadınlarda da görülmektedir. Bebekle ilgilenirken başın çok fazla aşağıya bakması boyun kaslarına yük bindirir ve bir süre sonra ağrı ortaya çıkar. Aynı şekilde uzun süre baş aşağıya bakarak örgü ören kadınlarda boyun ağrıları gelişebilmektedir.

Boyun kasları oldukça küçük kaslardır. Vücudumuzda bulunan diğer kaslara oranla taşıdığı yük çok daha fazladır. İnsan iki ayak üzerinde duran bir varlıktır ve bu ayakta durmada dengeyi en çok zorlayan yapı kafatasıdır. Kafatası içindeki beyin ve diğer organlarla birlikte 5-7 kilo arasındadır ve yere olan mesafesi en uzak yapı olduğu için ayakta dururken dengemizi en çok bozan yapıdır. Bu dengeyi sağlayan en önemli yapı boyun kaslarıdır.

Bu kaslar başın dik bir pozisyonda iken sabit durmasına göre adapte olmuşlardır. Başın önde olması gibi anormal bir duruşta boyun arka bölgesindeki kaslara anormal yük biner. Başın dik duruşunu sıfır derece olarak alırsak, 60 derecelik öne eğilme ile boyun kaslarına binen yük tam 5 kat artmaktadır. Bu şekilde uzun süreli çalışma veya duruş boyun kaslarında spazma neden olarak bölgede ağrıya neden olmaktadır.

Tedavide boyun bölgesindeki kasların yumuşaması ve gevşemesi sağlanır. Daha sonra bu bölge kasları kuvvetlendirilir. Ancak en önemli şey çalışma hayatının yeniden organize edilmesidir. Burada en önemli nokta hasta eğitimidir. Hastaya gündelik hayatta başını hangi pozisyonda tutması gerektiği öğretilir. Masa başında çalışan kişilere de günde her 2-3 saatte bir yapması gereken boyun gevşeme egzersizleri verilir.

Hastada bu yeniden organizasyon kısmı doğru yapılmaz ise ağrısı geçen hasta uzun vadede tekrar boyun ağrısı şikayeti ile gelecektir.

Akıllı telefon kullanırken doğru tabir ile telefona gömülmemek gerekir. Bilgisayar kullanırken ekranı yüksekte tutmak başın öne doğru gitmesini engelleyecektir. En azından 2-3 saatte bir başı öne-arkaya, sağa-sola doğru 5 er tekrar şeklinde çevirmek bile ağrıyı geciktirecektir. Uyurken ortopedik yastık kullanmak boyun kaslarının uyurken gerilmesini engelleyecek ağrımasını önleyecektir.