Fizik Tedavinin Faydalı ve Sakıncalı Olduğu Durumlar

Home / Fizik Tedavi Genel / Fizik Tedavinin Faydalı ve Sakıncalı Olduğu Durumlar
Fizik Tedavinin Faydalı ve Sakıncalı Olduğu Durumlar

Öncelikle Fizik tedavi uygulamalarının kesinlikle bir uzman eşliğinde yapılması gerektiğini ve yanlış bir uygulamanın daha ağır sonuçları olabileceğini hatırlatmak isteriz. Bu içeriğimizde sizlerle paylaşmak istediğimiz konumuz ise fizik tedavinin faydalı ve sakıncalı olduğu durumlar hakkında genel bilgiler içerecek. Bunlara şimdi aşağıda değineceğiz.

Fizik Tedavinin Faydaları

Fizik tedavi yönteminin, temelde fonksiyonu azalmış bölgelerimizi güçlendirmek ve çalışmasına kolaylık sağlamak gibi ilaçsız bir şekilde tedavi edici yönünün olmasından dolayı en sık başvurulan tedavi yöntemlerinden biri olduğunu ve doğal olarak ciddi faydalar içerdiğini söyleyebiliriz.

Fizik tedavi yöntemini belirli periyotlar ile fizyoterapist eşliğinde yapabildiğiniz gibi fizyoterapist veya uzmanınızın verdiği programı günlük hayatta da uygulamanız mümkün. Peki fizik tedavinin faydaları neler birlikte inceleyelim.

• Ağrısız bir tedavi yöntemidir
  • Uyuşan, karıncalanan ve güçsüz bölgelerin fonksiyonunu artırır
  • Omuz, kol, bacak, dirsek, el ve bilek gibi bölgelerdeki eklemlerde meydana gelen güçsüzlüğü ve kısıtlanmayı giderir.
  • Gereksiz tıbbi cerrahi müdahaleye mümkün mertebe ortam bırakmaz
  • İlaç kullanımını ciddi oranlarda azaltır
  • Hastalığın kronikleşmesini ciddi ölçülere varan düzeylerde giderir
  • Yan etkisi yok denecek kadar azdır
  • Hayatınızın kalitesini de mümkün mertebe arttırır

Fizik Tedavinin Sakıncalı Olduğu Durumlar

Fizik tedavi yönteminin fayda sağladığı yönleri olduğu gibi, sakıncalı olduğu durumlarda bulunabiliyor. Şimdi de fizik tedavinin sakıncalı olduğu durumlar neler birlikte inceleyelim.

• İltihaplı romatizmal hastalıklarda hastalığın aktif olduğu dönemlerde (eklemlerde şişlik ve ağrı olan evre) uygulanmamalıdır.
  • Damar tıkanıklığı gibi durumlar söz konusu ise fizik tedavi ya çok dikkatli uygulanmalı ya da uygulamadan kaçınılmalıdır.
  • Açık yaralı ve iltihaplı bölgelerde uygulanmamalıdır.
  • Kalp ritmi bozukluğu olan hastalar için uygulanması da sakınca teşkil etmektedir.

Fizik tedavi uygulamaları destekleyici bir tedavi yöntemi olmasından dolayı, uygulanmaması durumunda hayata risklere yol açmayacaktır fakat, fonksiyonların işleyişini yoluna sokma ve ağrılı durumları giderme noktasında, uygulanılabilecek en etkili yöntem olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz.

Gerektiği durumlarda fizik tedavi yönteminin kabul edilmemesi halinde, uygun müdahalelerin yapılmamasından kaynaklı olarak fonksiyon kayıpları, ağrı gibi durumların devam etmesinin ya da ilerlemesi söz konusu olabileceğini de belirtmemizde fayda var.