Hamilelik Sürecinde Fizik Tedavi

Home / Fizik Tedavi Genel / Hamilelik Sürecinde Fizik Tedavi
Hamilelik Sürecinde Fizik Tedavi
Pregnant women in exercise class

Hamilelik hayli kutsal ve bir o kadar da özen gösterilmesi gereken bir süreç. Hamilelik sürecinde yaşanabilen bazı şikayetler nedeniyle keyfinizin kaçtığı durumlar muhakkak olacaktır. Bu şikayetlerin ilk sıralarında ise bel ağrılarının bulunduğunu söyleyebiliriz.

Bu içeriğimizde hamilelik sürecinde fizik tedavi ile bel ağrısı şikayetlerinizi nasıl azaltabileceğinizden bahsedeceğiz. Anne ve baba adaylarını şöyle ön sıralara alalım ve merak ettiğiniz bilgileri hızlıca aktarmaya başlayalım.

Hamilelik sürecinde yaşanan bel ağrılarının çeşitli sebepleri bulunuyor. Bu sebeplerin başında ise, hormonlar nedeniyle vücudun ağırlık merkezinin değişmesi bulunuyor. Anne karnında, bebeğin büyümesi ve gelişmesi nedeniyle omurlar arasında yer alan bağlar gevşeyerek sinir sıkışmasını meydana getiriyor. Bu sinir sıkışmaları ise bel bölgesinde zaman zaman ağrılara neden oluyor.

Tabi tek neden elbette sinir sıkışması değil. Ağırlık merkezi değişmiş olan vücut yapısıyla hareket kabiliyeti de bir nebze kısıtlanıyor ve anne adaylarının sergilediği yanlış hareketler, uygunsuz vücut pozisyonlar veya ağır şeyler kaldırılması gibi durumlarda da bel ağrıları ortaya çıkabiliyor.

Hamile Bireylere Fizik Tedavi Uygulanması Ağrıların Hafiflemesinde Oldukça Etkili

Hamilelik boyunca yaşayabileceğiniz bel ve sırt ağrılarınızı fizik tedavi alarak minimum düzeye indirebiliyorsunuz. Hem hamilelik sürecini hem de doğumu kolaylaştırmayı, fizik tedavi alarak sağlamanız oldukça mümkün.

Tabi hamile bireylerin öncelikle hekimlerine danışıp, şikayetlerini belirtip, hekimleri müsaade ederse fizik tedavi uygulamasına tabi olmaları çok daha doğru olacaktır.

Hamilelik Sürecinde Kendi İmkanlarınız ile de Ağrılarınızı Azaltabilirsiniz

Bel bölgesinden geçmekte olan ağırlık merkezinin öne kaymasından kaynaklı bel ağrılarından korunabilmek adına fizyoterapist uzmanlar tarafından, duruşunuza dikkat etmenizin hayli önemli olduğu belirtiliyor.

Yine fizyoterapistler, sırt kaslarınızı güçlendirmenizin de bel ağrılarınızı en aza indirebileceği gibi, öne doğru yapacağınız eğilme hareketlerinde, mümkün mertebe dizlerinizden veya sabit başka bir yerden destek almanız şikayetlerinizi minimum düzeyde tutacağını ifade ediyorlar.

Aynı zamanda uzun süreli ayakta durmalardan kaçınmanız, ağır şeyleri kaldırmanız, uzun topuk veya sivri burun ayakkabılardan uzak durmanız ve uzanırken sırt üstü değil yan bir şeklide uzanmanız da uzmanlar tarafından tavsiye ediliyor.

Ağrıyan bölgelerde ödem oluşması durumunda ise yaklaşık 20 dakika boyunca buz uygulanmasını öneren uzmanlar, ağrıyan bölgeleri ve tüm vücudu rahatlatacak olan bir takım egzersizlerin de düzenli olarak uygulanmasını ve egzersizlerden arta kalan zamanlarda da bol bol dinlenmeyi tavsiye ediyorlar.