Kas Ağrısı Çeşitleri ve Sebepleri Nelerdir

Home / Fizik Tedavi Genel / Kas Ağrısı Çeşitleri ve Sebepleri Nelerdir
Kas Ağrısı Çeşitleri ve Sebepleri Nelerdir

Kaslarda duyulan ağrılar, hemen hemen hepimizin aşina olduğu konulardan biri diyebiliriz. Sportif aktivitelere sık sık veya uzun bir süre ara verdiğimizde ve bu aradan sonra kademeli değil de tek seferde sarf ettiğimiz eforlar sonucunda ortaya çıkan ağrılara kas ağrısı diyoruz.

Kas ağrıları da ortaya çıkış şekillerine göre ikiye ayrılıyor. Şimdi hazırsanız kas ağrısı çeşitleri ve kas ağrısı sebepleri nelerdir birlikte inceleyelim.

Akut Kas Ağrıları

Aktivite veya egzersizlerden sırasında yada aktivitenin hemen sonrasında meydana gelen kas ağrılarına akut kas ağrıları deniyor. Halk arasında hamlık olarak da ifade edilen akut kas ağrılarının oluşma nedeni ise uzmanlar tarafından, kas dokularına yeterli miktarda kan gelmemesi olarak açıklanıyor.

Kas dokularına ulaşan kan miktarının azalması sonucu genelde erkenden meydana gelen bu ağrılar, dokulara ulaşan kan miktarının artması sonucunda kasılmaların sona ermesi ile birlikte ağrılar da azalmaya başlıyor.

Geciken Kas Ağrısı

Egzersiz ya da aktivite bittikten ilk 24 saat veya 48 saat sonra ortaya çıkan kas ağrılarına ise geciken (geç) kas ağrıları deniyor. Uzmanlar, tutukluk şeklinde de baş gösteren bu ağrıların, dokularda meydana gelen kasılmalar ile de doğru orantılı olduğunu belirtiyor.

Bu kasılmaların, eksantrik yani dış merkezli şekilde ortaya çıkması sonucu meydana gelen ağrılar ciddi derecede acı çekmenize neden olabiliyorken, dış merkezli kasılmaları konsantrik yani ortak merkezli kasılmalar takip ediyor. Bu aşamada ağrılar hafifliyor ve kas yapısında meydana gelen kuvvet azalması da bu aşamada eski düzeyine kavuşmaya başlıyor.

Kas Ağrısı Nasıl Önlenebilir?

Aktivite sonrasında kas ağrıları yaşamak istemiyorsanız şayet, egzersizlerden önce açma ve germe hareketleri yapmanızda fayda var. Bu hareketleri de yine kas ve eklemleri çok zorlamadan yapmamız çok daha doğru olacaktır.

Kas ağrısını önleme konusunda bir başka yöntemin de, aktivitelerinizi yoğun bir şekilde başlatmak yerine hafif tempo ile başlatıp kademeli şekilde yoğun tempoya geçiş yaparak devam ettirmek olduğunu söyleyebiliriz.

Son olarak, bir ay boyunca yaklaşık 100 miligram düzeyinde C Vitamini tüketmenizin de kas ağrılarınızı azaltacağını belirtmekte fayda var. Aktivite sonralarında kas ağrısı şikayetleri yaşamak istemiyorsanız, bu üç yöntemi de kullanmanız en etkili sonuca ulaşmanıza çok daha yardımcı olacaktır.