Sporcularda Sırt Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir

Home / Sporcu Sakatlıkları / Sporcularda Sırt Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir
Sporcularda Sırt Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir

Sporcularda ortaya çıkan kas ağrıları genellikle kaslara aşırı yüklenmesinden ortaya çıkmaktadır. Spor sonrasında kaslarınızda oluşan ağrıların tedavisi için birçok yöntem bulunmaktadır. Kas ağrısı ve tedavi yöntemleri arasında dinlenmek ve minimal hareketler yapmak, kan dolaşımını hızlandırıcı etkiye sahip masaj uygulamaları gerçekleştirmek önemlidir. Egzersiz sonrasında halk arasında hamlık olarak adlandırılan kas ağrıları çoğu zaman sporcuların olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır. Kas ağrılarından kurtulmak ve sağlıklı bir yaşam sürebilmek için masaj yaptırmak, soğuk ve sıcak güzel bir banyo gerçekleştirmek, dinlenmek ve sağlıklı beslenmek önemlidir. Sporcularda sırt ağrısı nasıl tedavi edilir ve sırt ağrıları sürekli devam eder mi şeklinde aklınıza takılan tüm konularda sizler de gerekli araştırmayı yaparak spor ve egzersiz sonrasında dikkat etmeniz gereken konularda özenli davranmalısınız.

Kaslarda oluşan ağrının en büyük sebebi laktik asitin kendisini direkt olarak ortaya çıkarılmasıdır. Laktik asit yıpranmış kas hücresinin daha geç toparlanmasına sebebiyet vermektedir. Sırt bölgesinde ortaya çıkan ağrıları düzeltmenin yöntemi arasında aktivite sonrasında laktik asit nedeniyle ortaya çıkan ağrılar masaj ve iyi bir duş ile etkisiz hale getirilmektedir. İstirahat etmek ve ufak çaplı hareketler yaparak sırtı hareketsiz bırakmamak ve yeniden havlamasını engellemek gelmektedir.

Gereğinden fazla koştuğunuzda ve gereksiz hareketler yaptığınız da veya yanlış ve ani gerçekleştirilen hareketlerde burkulmalar ve buna sebep olan daha birçok sorun meydana çıkabilmektedir. Bu sorunlardan kurtulmak için sizler de spora başlamadan önce vücut ısısını ideal seviyeye çıkaracak olan egzersizleri uygulamalısınız. Egzersizler sonrasında spora yüklediğinizde vücudunuz ham olmadığı için egzersiz sonrasında ağrılarınızı da minimum seviyede hissedebilirsiniz veya bu ağrıları hiç hissetmeyebilirsiniz.